fyzická osoba podnikající: Vojtěch Jandač
se sídlem: Na Ovčíně 36, 410 02 Chotěšov
identifikační číslo: 10751904
Úřad příslušný podle §71 odst.2 živnostenského zákona: Městský úřad Lovosice
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě smlouvy o poskytování služeb (dále jen „objednávka“) uzavírané mezi prodávajícím (dále jen „poskytovatel“) a jinou fyzickou osobou (dále jen „objednatel“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je poskytovatelem provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese ODKAZ (dále jen „webová stránka“).
1.2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu objednat plnění od poskytovatele, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání plnění v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v objednávce. Odchylná ujednání v objednávce mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí objednávky. Objednávka a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Objednávku lze uzavřít v českém jazyce.
1.5. Znění obchodních podmínek může poskytovatel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
2. Uzavření objednávky
2.1. Veškerá prezentace potenciálně poskytnutých služeb umístěná na webové stránce je informativního charakteru a poskytovatel není povinen uzavřít objednávku. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
2.2. Webová stránka obsahuje informace o službách, a to včetně uvedení cen za jednotlivé varianty plnění. Ceny služeb jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny služeb zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány na webových stránkách. Tímto ustanovením není omezena možnost poskytovatele uzavřít objednávku za individuálně sjednaných podmínek.
Ustanovení § 1811 odst. 2 občanského zákoníku: „Směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, sdělí podnikatel spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku…
b) označení zboží nebo služby a popis jejich hlavních vlastností,
c) cenu zboží nebo služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků,
d) způsob platby a způsob dodání nebo plnění…
Ustanovení § 12 odst. 2 zákona o ochraně spotřebitele: „Informace o ceně nebo okolnost, že informace je neúplná anebo chybí, nesmí zejména vzbuzovat zdání, že: a) cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti, b) stanovení ceny závisí na okolnostech, na nichž ve skutečnosti nezávisí, c) v ceně jsou zahrnuty dodávky výrobků, výkonů, prací nebo služeb, za které se ve skutečnosti platí zvlášť, d) cena byla nebo bude zvýšena, snížena nebo nezměněna, i když tomu tak není, e) vztah ceny a užitečnosti nabízeného výrobku nebo služby a ceny a užitečnosti srovnatelného výrobku nebo služby je takový, jaký ve skutečnosti není.“
Ustanovení § 11a zákona o ochraně spotřebitele: „Při prodeji zboží nebo poskytování služeb elektronickými prostředky prostřednictvím internetových stránek je prodávající povinen spotřebitele předem zřetelným způsobem informovat o tom, zda platí nějaká omezení pro dodání zboží nebo poskytnutí …“
§ 1811 odst. 2 písm. e) občanského zákoníku: „Směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, sdělí podnikatel spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku…náklady na dodání, a pokud tyto náklady nelze stanovit předem, údaj, že mohou být dodatečně účtovány…
2.3. Pro objednání vyplní kupující objednávkový formulář ve webových stránkách. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
3.4.1. objednávané službě
3.4.2. způsobu úhrady ceny,
3.4.3. informace o nákladech spojených s dodáním plnění (dále společně jen jako „objednávka“).
2.4. Před zasláním objednávky poskytovateli je objednateli umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky objednatel vložil, a to i s ohledem na možnost objednatele zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle objednatel poskytovateli kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou poskytovatelem považovány za správné. Poskytovatel neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení objednateli potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty objednatele uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa objednatele“).
2.5. Poskytovatel je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství, výše ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat objednatele o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
2.6. Smluvní vztah mezi poskytovatelem a objednatelem vzniká doručením, přijetí objednávky (akceptací), jež je poskytovatelem zasláno objednateli elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty objednatele.
2.7. Objednatel souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání objednávky. Náklady vzniklé objednateli při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením objednávky (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí objednatel sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
3. Cena zboží a platební podmínky
3.1. Cenu objednávky může uhradit objednatel následujícími způsoby:
a) převodem na b.ú.: 2500481014/2010
b) hotově, dle předchozí domluvy
3.2. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále cenou objednávky i náklady spojené s dodáním objednaného plnění. Náklady se v tomto případě rozumí:
3.2.1. Poplatek Ochrannému svazu autorskému (dále jen „OSA“)
3.2.2. Poplatek Státnímu fondu kinematografie
3.2.3. Cena licence filmu pro veřejnou projekci
3.3. Tyto náklady se nedají vyjádřit fixní částkou, výsledná částka se odvíjí od podmínek služeb (zvolený film, výtěžek ze vstupného atd.).
3.4. Poskytovatel požaduje od objednatele zálohu. Jedná se o 50 % z ceny objednávky. Pouze po zaplacení dané zálohy bude plnění se všemi náležitostmi poskytovatelem definitivně potvrzeno.
3.5. Poskytovatel ohledně plateb prováděných na základě objednávky vystaví objednateli daňový doklad – fakturu. Poskytovatel není plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví poskytovatel objednateli po uhrazení plné ceny a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu objednatele.
4. Odstoupení od objednávky
4.1. Nejedná-li o případ, kdy nelze od objednávky odstoupit, má objednatel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od objednávky odstoupit do 14 dnů ode dne uzavření objednávky.
4.2. V případě, že toto odstoupení nastane do 10 dnů od data plnění, objednateli se vrátí veškerá částka ze zaplacené zálohy, a to do 14 dnů od odstoupení stejným způsobem, jakým je poskytovatel od objednatele přijal. V případě, že toto odstoupení nastane do 1 dne před datem plnění, objednateli se již částka ze zaplacené zálohy nevrací, je mu však ze strany poskytovatele nabídnuta možnost nového data plnění z objednávky. V případě, že toto odstoupení nastane v den plnění, částka ze zaplacené zálohy se nevrací a možnost nového data plnění z objednávky je nabídnuta pouze v případě, že odstoupení nastalo z důvodu nepříznivé hydrometeorologické situace.
4.3. Nárok na úhradu škody vzniklé na předmětu plnění je poskytovatel oprávněn jednostranně započíst proti nároku objednateli na vrácení ceny.
4.4. V případech, kdy má objednatel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od objednávky odstoupit, je poskytovatel také oprávněn kdykoliv od objednávky odstoupit, a to až do doby převzetí plnění objednatelem. V takovém případě vrátí poskytovatel objednateli cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený objednatelem.
5. Přeprava a dodání zboží
5.1. Cena za dopravu se řídí následujícím ceníkem:
5.1.1. Do 50 kilometrů od adresy poskytovatele (uvedena výše, jedná se o obec Chotěšov v Ústeckém kraji) je doprava objednaného plnění zcela zdarma. Jedná se o 50 kilometrů celkově, cestu na místo i zpět.
5.1.2. V případě dopravy plnění ve vzdálenosti vyšší než 50 kilometrů hradí objednatel fixní částku 12,- Kč za každý kilometr navíc.
6. Práva z vadného plnění
6.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
6.2. Poskytovatel odpovídá objednateli, že plnění nemá vady. Zejména poskytovatel odpovídá objednateli, že v době, kdy objednatel plnění převzal:
6.2.1. Objednané plnění má takové vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které poskytovatel nebo výrobce popsal nebo které objednatel očekával s ohledem na povahu plnění.
6.2.2. Objednané plnění se hodí k účelu, který je uváděn poskytovatelem nebo ke kterému se plnění tohoto druhu obvykle používá,
6.2.3.Objednané plnění je v odpovídajícím rozsahu,
6.2.4. Objednané plnění vyhovuje požadavkům právních předpisů.
6.3. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že plnění bylo vadné již při převzetí.
6.4. Práva z vadného plnění uplatňuje objednatel u poskytovatele na jeho adrese, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na předmět plnění, popřípadě v místě jeho podnikání.
7. Další práva a povinnosti smluvních stran
7.1. Poskytovatel není ve vztahu k objednateli vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
7.2. Vyřizování stížností objednatelů zajišťuje poskytovatel prostřednictvím elektronické adresy info@ajneklajnekino.cz. Informaci o vyřízení stížnosti objednatele zašle poskytovatel na elektronickou adresu objednatele.
7.3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, Inspektorát pro kraj Ústecký a Liberecký, se sídlem Prokopa Diviše 1386/6, 400 01 Ústí nad Labem
7.4. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
7.5. Poskytovatel je oprávněn ke své činnosti živnostenským způsobem na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
7.6. Objednatel tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
8 Ochrana osobních údajů
8.1. Svou informační povinnost vůči objednateli ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů objednatele pro účely plnění předmětu objednávky, pro účely jednání o předmětu objednávky a pro účely plnění veřejnoprávních povinností poskytovatele plní poskytovatel prostřednictvím samostatné stránky o ochraně osobních údajů
9. Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies
9.1. Objednatel souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení poskytovatelem na elektronickou adresu či na telefonní číslo objednatele. Svou informační povinnost vůči objednateli ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů objednatele pro účely zasílání obchodních sdělení plní poskytovatel prostřednictvím zvláštního dokumentu.
9.2. Objednatel souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky poskytovatele z objednávky plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač objednatele, může objednatel souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
10. Závěrečná ustanovení
10.1. Pokud vztah založený objednávkou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není objednatel, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
10.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
10.3. Objednávka včetně obchodních podmínek je archivována poskytovatelem v elektronické podobě a není přístupná.